Talentontwikkeling in het voortgezet onderwijs: hoe denken onze leerlingen daarover?

Anne Schepers, Universiteit Maastricht | 01 juli 2016


Talentontwikkeling in het voortgezet onderwijs: hoe denken onze leerlingen daarover?

Steeds meer scholen in het voortgezet onderwijs introduceren een talentbeleid. Bij leerlingen lopen de opvattingen over wat talent precies is nogal uiteen, zo blijkt uit interviews die in het kader van mijn promotieonderzoek werden afgenomen. Het kennen en herkennen van deze opvattingen helpt scholen hun beleid te vormen en aan te passen.

In het artikel Talentontwikkeling in het voortgezet onderwijs: ontdekken, ontwikkelen en gebruiken worden de belangrijkste uitkomsten van de interviews, de link naar relevante wetenschappelijke literatuur en de relevatie voor de schoolpraktijk besproken. Het artikel is gepubliceerd in Schoolmanagement Totaal (3/2016) en te lezen op http://www.schoolmanagementtotaal.nl of klik hier voor het PDF-bestand.

Artikel Talentontwikkeling in het voortgezet onderwijs: ontdekken, ontwikkelen en gebruiken

Talentontwikkeling
delen:  
Gesprek laden

Zelf een bijdrage schrijven? De Educatieve Agenda Limburg is ook een platform waar docenten, onderzoekers en ouders stukken met elkaar delen.